Straks efter trængslen

Straks efter træng­slen i de dage skal solen for­mørkes og månen ikke skinne, og stjer­nerne skal falde ned fra him­melen, og him­lenes kræfter rystes.Og da skal Men­nes­ke­sønnens tegn vise sig på him­melen; og da skal alle folke­stammer på jorden jamre sig, og de skal se ›Men­nes­ke­sønnen komme på him­melens skyer‹ med kraft og megen her­lighed.

Matt 24.29-30


Grundteksten

I Matt. 24.29 står der: Men hine dage straks efter den trængsel vil solen for­mørkes, og månen vil ikke give lyset fra sig, og stjer­nerne vil falde fra him­melen, og him­lenes kræfter vil rystes.

Efter trængslen

Ja, der står her, at det er straks efter den trængsel, at solen skal for­mørkes og månen ikke vil skinne og stjer­nerne vil falde fra him­melen. Der vil “Men­nes­ke­søn­nens tegn vise sig på him­melen” og alle folke­stammer på jorden vil jamre sig, og de skal se ‘Men­nes­ke­sønnen komme på him­mel­ens skyer’ med kraft og megen her­lighed. Det er “Jesu gen­komst på Olie­bjerget“, der er be­skrevet her. Det er altså i de dage lige efter trængslen, at solen skal for­mørkes og månen ikke skinne. Det er også lige efter træng­slen at denne store og frygtelige dag kommer, hvor Gud hævner.

Disse ting vil ske efter den store trængsel. Det står der. Det er Jesu gen­komst på Olie­bjerget, fordi der står også i Joel 3.4, at solen skal vendes til mørke og månen til blod før YHVH’ store og fryg­­te­lige dag kommer. Det kan du se på siden: “Solen skal for­mørkes og …” – Det er altså lige før HERRENs – YHVH’ – store og for­fær­delige dag kommer, at solen skal for­mørkes m.m. Derefter kommer “Guds vredes dag“, det er YHVH’ store og frygtelige dag.

Og når oplysningerne om “Ende­­tiden – kædes sammen” på den rig­tige måde, så ser vi, at det er “Straks efter trængslen“, “Solen skal formørkes og …” “Men­nes­ke­sønnens tegn vil vise sig på him­melen” og “Jesus vil samle hans ud­valgt sammen“. Det be­skrives også i Åb. 6.12 , hvor “Det 6. segl” åbnes.

Ikke de dødes opstandelse og bortrykkelsen

De dødes op­stan­delse og bort­ryk­kelsen er ikke HERRENs store og for­fær­delige dag, hvor Gud hævner, som der står i Joel 3.26. Så det kan ikke være bort­ryk­kelsen, som der her er tale om her i Matt. 24.29-30. Desuden står der i Zak. 14.5, at de hellige kommer med ham til Olie­bjerget. Derfor må de hel­lige nød­ven­digvis være blevet hentet før det. Med mindre det kun er de hellige i Him­melen, der er tale om.

De dødes op­stan­delse med bort­ryk­kelsen er da en festdag. Og Gud vil op­fylde sine fest­dage, uanset om de kristen så vil tro på det eller ej. Det er fuld­stændig ulo­gisk, at de dødes op­stan­delse skal ske på et andet tids­punkt end til trom­pet­festen. Se: “Bort­ryk­kelsen – Paulus” og “De dødes op­stan­delse og bort­ryk­kelsen“. Fordi Gud er “Or­den­ens Gud“.