Sådan er det også med troen; hvis den ikke har gerninger, er den i sig selv død. | Men nu kunne en sige: »Du har tro, jeg har gerninger.« Så vis mig din tro uden gerninger, og jeg vil gennem mine gerninger vise dig min tro.
Jak. 2.17-18
Ja, troen er død uden gerninger
Jeg har fundet ud af, at der er nogen mennesker, kristne, som mener, at gerninger ikke har nogen betydning med hensyn til at blive frelst. De mener, at det er udelukkende af tro på Jesus, vi bliver frelst og at vi kan ikke synde os ud af nåden. Mennesker må jo tro som de vil. Men Jakob skriver i sit brev at det er med vore gerninger at vi viser vores tro. Så derfor har gerninger betydning. Du kan læse det i sin sammenhæng i “Jak. 2.14-26“.