Min kommentar
til Jacos video
Risikoen
Jeg må sige, at jeg tror, at Jaco har fuldstændig ret i, at de mennesker, som nægter at omvende sig fra synd og leve i den renhed og hellighed, som Gud har kaldet os til at leve i, risikerer at blive ladt tilbage, når bortrykkelsen finder sted. Men de mennesker, som mener noget andet, og som ikke vil omvende sig i tide, kan jo vente og se, om de kommer med eller ej. Hvis de tør løbe den risiko.
Hvis de så ikke gør, så må de vel se sandheden i øjnene og erkende, at de tog fejl. Det er nu engang nødvendig at være “Værdig og ren til brylluppet“, for at komme med. Vi er nødt til at leve i “Guds nåde” og det er i Guds sande nåde.
Forfærdelig fejltagelse
Men hvilken forfærdelig fejltagelse. Så kan de leve resten af deres liv her på jorden og bare vente på at blive dræbt. Men de slipper ikke for at omvende sig fra synd, om de vil ende i Himmelen. For Gud hader nu engang synd.
Ja, jeg tillader mig at skrive de, for jeg vil ikke risikere at blive ladt tilbage. Jeg gør som vi anbefales i Luk. 21.36: Men våg og bed til enhver tid, så I må blive i stand til at undfly alt dette, som skal ske, og til at bestå for Menneskesønnen.