Én gang frelst – altid frelst


Min kommentar

til Jacos video

Risikoen

Jeg må sige, at jeg tror, at Jaco har fuld­stændig ret i, at de men­nesker, som nægter at om­vende sig fra synd og leve i den renhed og hel­lighed, som Gud har kaldet os til at leve i, risi­kerer at blive ladt til­bage, når bort­ryk­kelsen finder sted. Men de men­nesker, som mener noget andet, og som ikke vil om­vende sig i tide, kan jo vente og se, om de kommer med eller ej. Hvis de tør løbe den risiko.

Hvis de så ikke gør, så må de vel se sand­heden i øjnene og er­kende, at de tog fejl. Det er nu engang nød­vendig at være “Værdig og ren til bryl­luppet“, for at komme med. Vi er nødt til at leve i “Guds nåde” og det er i Guds sande nåde.

Forfærdelig fejltagelse

Men hvilken for­fær­delig fejl­tagelse. Så kan de leve resten af deres liv her på jorden og bare vente på at blive dræbt. Men de slipper ikke for at om­vende sig fra synd, om de vil ende i Him­melen. For Gud hader nu engang synd.

Ja, jeg tillader mig at skrive de, for jeg vil ikke risi­kere at blive ladt til­bage. Jeg gør som vi an­be­fales i Luk. 21.36: Men våg og bed til en­hver tid, så I må blive i stand til at undfly alt dette, som skal ske, og til at bestå for Men­nes­ke­sønnen.