Lad den, som gør uret, blive ved at gøre uret, og lad den urene blive ved at leve i urenhed, og lad den retfærdige blive ved at øve retfærdighed, og lad den hellige blive ved at leve helligt.
Åb. 22.11
Tid til at fortsætte, hvor du er
Lad den som gør . . . , blive ved at gøre . . . ; og lad den . . . , blive ved at . . . . Læs selv sammenhængen Åb.22. Det er skrevet som afslutning til Åbenbaringen. Så der er en tid, hvor mennesker bare må blive ved med det, de gør.
For sent at omvende sig?
Det kan blive for sent at omvende sig. “Frelses-muligheden stopper” når “Jødernes øjne åbnes“. Men indtil da så kan vi omvende os, så længe vi lever, måske. Ja, jeg skriver måske, fordi jeg kan jo ikke vide, om de onde får lov at lykkes med deres ondskabsfulde planer at overtage menneskers vilje. Se. “Mennesker er hackbare dyr“. Fordi hvis de får lov til det, så er det slut med menneskers frie vilje. Jeg opfordrer mennesker til at omvende sig, mens de kan, for det kan blive for sent.
Gerninger viser, hvad du er
Jesus siger derefter i Åb. 22.12: Se, jeg kommer snart, og jeg har min løn med mig for at gengælde enhver, efter som hans gerning er. – Hovsa, gerninger! Nogen påstår, at vi hverken kan eller skal gøre nogen gerninger for at blive frelst, men det er nu altså med vore gerninger, at vi viser vores tro. Og er vi retfærdige så er vi også nødt til at gøre retfærdige gerninger. Hvis vi gør uretfærdige gerninger, så viser vi ikke, at vi er retfærdige, fordi så er vi ikke retfærdige. Det er med vore gerninger, vi viser, hvem vi er.
Altså har vore gerninger betydning. Vi får gengældelse efter vore gerninger siger Jesus. Gælder det så for alle, eller er det kun for nogen bestemte? Jeg ved, der er nogen, som er gode til at afvise ting i Guds ord med at det gælder ikke for … også videre.
Fortsættelsen
Fortsættelsen kan du læse på siden: “For at gengælde enhver“.