Lad den . . . blive ved at . . .


Lad den, som gør uret, blive ved at gøre uret, og lad den urene blive ved at leve i uren­hed, og lad den ret­fær­dige blive ved at øve ret­fær­dig­hed, og lad den hel­lige blive ved at leve hel­ligt.

Åb. 22.11


Tid til at fortsætte, hvor du er

Lad den som gør . . . , blive ved at gøre . . . ; og lad den . . . , blive ved at . . . . Læs selv sam­men­hængen Åb.22. Det er skrevet som af­slut­ning til Åben­baringen. Så der er en tid, hvor men­nesker bare må blive ved med det, de gør.

For sent at omvende sig?

Det kan blive for sent at om­vende sig. “Frel­ses-mu­lig­heden stop­per” når “Jø­der­nes øjne åbnes“. Men indtil da så kan vi om­vende os, så længe vi lever, måske. Ja, jeg skriver måske, fordi jeg kan jo ikke vide, om de onde får lov at lykkes med deres ond­skabs­fulde planer at over­tage men­nes­kers vilje. Se. “Men­nesker er hack­bare dyr“. Fordi hvis de får lov til det, så er det slut med men­nes­kers frie vilje. Jeg opfordrer mennesker til at omvende sig, mens de kan, for det kan blive for sent.

Gerninger viser, hvad du er

Jesus siger derefter i Åb. 22.12: Se, jeg kommer snart, og jeg har min løn med mig for at gen­gælde enhver, efter som hans ger­ning er. – Hovsa, ger­ninger! Nogen på­står, at vi hverken kan eller skal gøre nogen ger­ninger for at blive frelst, men det er nu altså med vore ger­ninger, at vi viser vores tro. Og er vi ret­fær­dige så er vi også nødt til at gøre ret­fær­dige ger­ninger. Hvis vi gør uret­fær­dige ger­ninger, så viser vi ikke, at vi er ret­fær­dige, fordi så er vi ikke ret­fær­dige. Det er med vore ger­ninger, vi viser, hvem vi er.

Altså har vore ger­ninger be­tyd­ning. Vi får gen­gæld­else efter vore ger­ninger siger Jesus. Gælder det så for alle, eller er det kun for nogen be­stemte? Jeg ved, der er nogen, som er gode til at af­vise ting i Guds ord med at det gælder ikke for … også videre.

Fortsættelsen

Fortsættelsen kan du læse på siden: “For at gengælde enhver“.