Vranglære om

ukrudtet iblandt hveden


Vranglære

Desværre er der kommet en del og (i mine øjne) en ganske al­vor­lig vrang­lære fra Løkken Fri­kirke. Der er en, som kalder dem Løkken skøge­kirke. Det, synes jeg ikke, er en respekt­fuld måde at be­handle andre på. Jeg har den hold­ning, at selvom vi ikke er enige, så kan vi godt be­handle andre med re­spekt. Det er ikke vores sag at dømme andre. At kalde nogen for en skøge­kirke synes jeg nok kan være at dømme andre. Det har vi ingen ret til. Vi bør altid huske, at med den dom, vi dømmer andre, vil vi selv blive dømt (Matt. 7.1).

Jon Knudsen

Ja, det er des­værre Jon Knud­sen, der kommer med en del af vrang­læren fra Løkken Fri­kirke. Jon har holdt en tale om “Ukrudt i me­nig­heden“, hvor han for­tæller om, hvorfor ukrudt og dermed vrang­lære skal have lov at være i me­nig­heden. Det er jeg selv­følg­elig absolut ikke enig med ham i. Hyrder bør sørge for den rette føde til får­ene. Men nu har Jon jo også fra­sagt sig an­svaret som hyrde i me­nig­heden. Sådan som jeg har for­stået, så præ­diker Jon bare og er ældste.

Jeg kan ikke an­be­fale at høre talen, da jeg op­lever for­før­ende ånder i den. Og det har jeg op­levet i flere taler efter­hånden.

Ukrudtet og hveden

Hvad Jon skrev om “ukrudtet og hveden”, kan du se i hans op­slag d. 27-08-2024 (hvis du ikke er blevet blo­keret) og på bil­led­erne, jeg tog af op­slaget (1. del og 2. del). Jeg skrev flere kom­men­tarer til Jon, om det han skrev, men alt blev fjernet efter en tid (fordi Jon Knudsen har blokeret mig). Jeg havde dog taget bil­leder af det, jeg skrev, eller ko­pi­eret teksten. Og siden har jeg lagt det ud på min face­book­side, for at ad­vare imod vrang­lære. Så du kan se mine kom­men­tarer via disse link: “29-08-2024” – “30-08-2024” – “02-09-2024” – “05-09-2024“. Det var dem, jeg nåede at skrive til Jon.

Hvad jeg har skrevet til lig­nelsen om raj­græsset iblandt hveden kan du se på min side her:

Ukrudtet iblandt hveden

På næste side sæt­ter jeg lige først, hvad Jon Knud­sen skrev i dette op­slag. Så kan han ikke sige, at jeg tager noget ud af sin sam­men­hæng.

Mine kommentarer

Først vil jeg lige fortælle, hvorfor jeg skrev alle disse kommentarer. Jeg havde spurgt Jon om et eller andet. Jeg kan ikke huske, hvad det var. Som svar skrev han “Ukrudtet og hveden”. Og da han også sendte den til mig på facebook, så synes jeg også, at jeg kan tillade mig at kommentere det han skrev. Da Jon Knudsen jo blokerede mig en tid derefter, så kunne jeg ikke skrive mere på hans facebookside. Og desuden forsvandt alt jo også, som jeg havde skrevet. Formoder jeg.

Jeg har skrevet lidt mere om, hvorfor jeg har skrevet dette på siden her: “Tillæg til – Fordrej ikke Guds ord“. Min opfordring til alle er:

Fordrej ikke Guds ord!

Mine kom­men­tarer til det Jon skrev om “Ukrudtet og hveden“, kan du se på de efterfølg­ende sider:

Side   3 – Himmeriget
Side   4 – Ukrudtet
Side   5 – Guds rige – ved verdens ende
Side   6 – Ukrudtet – falske kristne
Side   7 – Vranglære
Side   8 – Ukrudtet i menigheden
Side   9 – Gro side om side –
Side 10 – Paulus-kristne –
Side 11 – Bygger på Paulus
Side 12 – Og rykker ukrudt op –
Side 13 – De, der bygger på Paulus, er ukrudt
Side 14 – Afslutning

Fortsætter næste side med
Ukrudtet og hveden