ukrudtet iblandt hveden
Vranglære
Desværre er der kommet en del og (i mine øjne) en ganske alvorlig vranglære fra Løkken Frikirke. Der er en, som kalder dem Løkken skøgekirke. Det, synes jeg ikke, er en respektfuld måde at behandle andre på. Jeg har den holdning, at selvom vi ikke er enige, så kan vi godt behandle andre med respekt. Det er ikke vores sag at dømme andre. At kalde nogen for en skøgekirke synes jeg nok kan være at dømme andre. Det har vi ingen ret til. Vi bør altid huske, at med den dom, vi dømmer andre, vil vi selv blive dømt (Matt. 7.1).
Jon Knudsen
Ja, det er desværre Jon Knudsen, der kommer med en del af vranglæren fra Løkken Frikirke. Jon har holdt en tale om “Ukrudt i menigheden“, hvor han fortæller om, hvorfor ukrudt og dermed vranglære skal have lov at være i menigheden. Det er jeg selvfølgelig absolut ikke enig med ham i. Hyrder bør sørge for den rette føde til fårene. Men nu har Jon jo også frasagt sig ansvaret som hyrde i menigheden. Sådan som jeg har forstået, så prædiker Jon bare og er ældste.
Jeg kan ikke anbefale at høre talen, da jeg oplever forførende ånder i den. Og det har jeg oplevet i flere taler efterhånden.
Ukrudtet og hveden
Hvad Jon skrev om “ukrudtet og hveden”, kan du se i hans opslag d. 27-08-2024 (hvis du ikke er blevet blokeret) og på billederne, jeg tog af opslaget (1. del og 2. del). Jeg skrev flere kommentarer til Jon, om det han skrev, men alt blev fjernet efter en tid (fordi Jon Knudsen har blokeret mig). Jeg havde dog taget billeder af det, jeg skrev, eller kopieret teksten. Og siden har jeg lagt det ud på min facebookside, for at advare imod vranglære. Så du kan se mine kommentarer via disse link: “29-08-2024” – “30-08-2024” – “02-09-2024” – “05-09-2024“. Det var dem, jeg nåede at skrive til Jon.
Hvad jeg har skrevet til lignelsen om rajgræsset iblandt hveden kan du se på min side her:
På næste side sætter jeg lige først, hvad Jon Knudsen skrev i dette opslag. Så kan han ikke sige, at jeg tager noget ud af sin sammenhæng.
Mine kommentarer
Først vil jeg lige fortælle, hvorfor jeg skrev alle disse kommentarer. Jeg havde spurgt Jon om et eller andet. Jeg kan ikke huske, hvad det var. Som svar skrev han “Ukrudtet og hveden”. Og da han også sendte den til mig på facebook, så synes jeg også, at jeg kan tillade mig at kommentere det han skrev. Da Jon Knudsen jo blokerede mig en tid derefter, så kunne jeg ikke skrive mere på hans facebookside. Og desuden forsvandt alt jo også, som jeg havde skrevet. Formoder jeg.
Jeg har skrevet lidt mere om, hvorfor jeg har skrevet dette på siden her: “Tillæg til – Fordrej ikke Guds ord“. Min opfordring til alle er:
Mine kommentarer til det Jon skrev om “Ukrudtet og hveden“, kan du se på de efterfølgende sider:
Side 3 – Himmeriget –
Side 4 – Ukrudtet –
Side 5 – Guds rige – ved verdens ende –
Side 6 – Ukrudtet – falske kristne –
Side 7 – Vranglære –
Side 8 – Ukrudtet i menigheden –
Side 9 – Gro side om side –
Side 10 – Paulus-kristne –
Side 11 – Bygger på Paulus –
Side 12 – Og rykker ukrudt op –
Side 13 – De, der bygger på Paulus, er ukrudt –
Side 14 – Afslutning –
Fortsætter næste side med
Ukrudtet og hveden