Pfizer indrømmer at have ‘styret’ udviklingen af COVID-19-virus


Side 6

Walker indrømmer, at der er tale om
lovgivningsmæssig erobring

Walker for­klarer også sin “date”, hvordan medi­ci­nal­in­du­strien har fanget de ameri­kanske til­syns­myn­dig­heder:

Walker fortæller også

” Den [Pfizer] er en svingdør for alle reger­ings­em­beds­mænd. Ja, for enhver branche. Så i medi­ci­nal­in­du­strien kommer alle de em­beds­mænd, der gen­nemgår vores læge­midler, i sidste ende til at arbejde for medi­ci­nal­fir­maer. Og i mili­tæret kommer alle em­beds­mænd fra hæren og for­svaret til sidst til at ar­bejde for for­svars­sel­ska­berne bag­efter.”

Hvorfor de gør det

Da han bliver spurgt, hvad han mener om denne sving­dør, svarer Walker: “Det er ret godt for branchen, hvis jeg skal være ærlig. Men det er dårligt for alle andre i Ame­rika.” På spørgsmålet “Hvorfor er det dårligt for alle andre?” for­klarer Walker:

“Fordi hvis de til­syns­myn­dig­heder, der vur­derer vores læge­midler, ved, at når de stopper som til­syns­myn­dig­heder og ønsker at ar­bejde for virk­som­heden, vil de ikke være lige så hårde over for den virk­somhed, hvor de vil få deres job.”

Reguleringen er fanget

Som Carlson bemærkede, er dette en meget klar og kort­fattet be­skriv­else af “regu­la­tory cap­ture”, som vi længe har mis­tænkt for at være reel. Vi har bare ikke hørt en leder i branchen ind­rømme det.

Fortsætter næste side med

Pfizer medarbejder?