Forbered dig på at møde din Gud!



Vær altid rede!

Det er meget vigtigt, at vi er forberedte på at møde vores Gud. Det kan blive for sent. Og det er forfærdeligt at gå fortabt. Så det er om, at vi altid har vores sag bragt i orden med Gud. Vi kan ikke bare leve, som det passer os, og tro, at det går jo nok, når bare vi har taget imod Jesus som frelser. Vi må også leve med ham som Herre. Vi må tro på og rette os efter Guds ord. Give Guds ord ret og handle efter det. Vi skal alle stå Gud til regnskab for vores liv, hvordan vi har levet. Det gælder handlinger, ord og tanker. Intet er skjult for ham. Heller ikke vores hjertes motiver for det vi gør.

Angelica Zambranos

Angelica Zambranos fra Equador har haft flere oplevelser, hvor hun har været med Jesus i Helvede og i Himmelen. Hun var ganske ung kun 17-18 år, da hun fik den først oplevelse. Hun havde aldrig bedt om at komme på besøg i Himmelen eller i Helvede. Tværtimod havde hun bedt om ikke at komme på besøg i Helvede, da hun blev klar over, at det kunne være det, som Gud ønskede. Men, når Gud giver den slags oplevelser, så har det et formål. I disse tilfælde er det for at advare mennesker mod, hvad de ikke må gøre, fordi det kan føre dem til Helvede, og for at fortælle, hvad vi bør gøre for at komme i Himmelen.

Vagn Rasmussens hjemmeside

Jeg er Gud meget taknemlig for, at jeg fandt disse oplevelser på Vagn Rasmussens hjemmeside www.bible-teaching.eu, mens det endnu var muligt. Det kan du læse mere om under ”Baggrunden for hjemmesiden”.

Falske eller sande?

Jeg er gjort bekendt med, at disse vidnesbyrd af de fleste evangeliske ledere er erklæret for at være falske og ubibelske. Profetier skal ifølge Guds ord bedømmes. Disse beretninger er ikke profetier. De er ikke et syn eller en åbenbaring. Og de er heller ikke en drøm. Angelica fortæller selv, at de er ingen vits eller fantasi-historie, og de er ingen løgn. Angelica fortæller ganske simpelt, hvad hun har oplevet. Mennesker, som påstår at de er falske, siger dermed, at det er løgn, det Angelica fortæller. Eftersom de jo ikke ved noget om, hvad hun har oplevet, kan de jo ikke bevise det. Men de stempler dermed Angelica som en løgner.

Jeg må sige, at den holdning og de udtalelser må de ledere jo selv stå til regnskab for overfor Gud. Men hvad nu, hvis de tager fejl? Om det er ledere i Danmark eller på verdensplan, som har den holdning, ved jeg ikke. Og hvordan man kan vide det, ved jeg heller ikke. Men jeg ved, at flertallet har ikke altid ret. Guds ord har altid ret. Hvad Gud vil formidle til os, og hvordan han gør det, er jo ikke noget vi bestemmer. Vi bestemmer altså ikke over Gud. Hvad er formålet med de oplevelser? At advare mennesker mod de ting, som fører dem til Helvede!

Ledere har ikke bare ret, fordi de er ledere. Ledere har ret, når de taler som Gud taler. Gud taler altid i overensstemmelse med Guds skrevne ord, Bibelen. Desværre er der efter min mening mange steder, hvor der ikke står det i vores bibel, som der står i grundteksten. Og der er også mere end én grundtekst. Det vil jeg fortælle mere om i min “Indledning” til “Bibelvers fra grundteksten”, når den kommer.

Byg på klippen – Kristus

Vi bør ikke bygge vore liv på andres meninger. Heller ikke på lederes meninger. Vi må bygge vore liv på Guds ord, på klippen Kristus. Vi må selv opbygge et tæt og inderligt forhold til Jesus. Vi må læse og studere hans ord, så vi ved, hvad der står i vores “håndbog”, Bibelen. Vi må leve sammen med ham hver dag, hele dagen. Snakke med ham og lære hans “stille stemme” at kende, så vi kan handle efter den.

Min vurdering

Djævelen vil ikke afsløres. Han vil, at så mange som muligt skal gå fortabt. Og han gør, hvad han kan, for at mennesker skal blive bedraget. Så at få mennesker til at tro, at beretningerne er løgn, er jo også en måde at bedrage på. Fortsæt endelig med at tro, at de er løgn, så Djævelen kan fryde sig, hvis det er det du vil, men den holdning tør jeg ikke have.

Deres udtalelser om, at oplevelserne er falske, og dermed gør Angelica til løgner, har faktisk været årsag til, at Angelica har haft lyst til at holde mund. Men da Jesus har sagt, at hun skal fortælle om det, hun har oplevet, og Angelica ved, at hvis hun ikke gør det, og dermed er ulydig, så kan hun risiker at komme i Helvede, så må hun fortælle om det, Gud har vist hende.

Jeg har læst beretningerne flere gange. Jeg tror på, at de er sande. Og jeg finder intet i dem, som ikke stemmer med Guds ord. Så hvad det er, de ledere ikke vil acceptere, ved jeg ikke. Jeg tror da gerne, at de ikke ønsker at forstå Guds ord, som der faktisk står, men vi har altså ikke lov til at ”fortolke” Guds ord efter, hvad der passer os og efter vore egne meninger. Jeg tror på, at Gud siger, hvad han mener, og at han mener, hvad han siger. Vi må danne vore meninger efter Guds ord. Guds ord er sandhed. Så jeg tror ikke på de lederes bedømmelse, som erklærer beretningerne for falske og ubibelske.

Mary Kathryn Baxter

Mon de ledere kender Mary Kathryn Baxters bog “En guddommelig åbenbaring om helvede”? Mary har oplevet endnu mere end Angelica. Og hun har skrevet en hel bog om det. Det er ganske forfærdelig, hvad hun oplevede. Men Helvede er forfærdelig. Og vi kan ikke advare mennesker nok imod at komme der.

Bogen “En guddommelig åbenbaring om helvede” af Mary K. Baxter kan læses på dansk på nettet her.

Advar mennesker! 

Gennem disse beretninger er det blevet endnu mere klart for mig, hvor vigtigt det er at advare mennesker mod, at de går fortabt, hvis de ikke vil tro på Jesus og tage imod hans frelse.


Information

Hvis du ikke allerede har læst beretningerne, så vil jeg anbefale, at du læser beretningen, før du læser mine kommentarer til den.

På de kommende sider vil jeg fortælle om, hvilke advarsler Angelica fik under sine besøg i Helvede og i Himmelen. Hvad hun lærte af sine besøg.

På side 2 fortæller jeg om, hvad Angelica lærte under sit første besøg i Helvede og i Himmelen.